23. Siječanj 2017
In.Code projekt
Projekt In.Code razvija dva temeljna cilja:
- povećanje kompetencija iz područja programiranja kod djece i mladih
- povećanje svijesti građana o važnosti informatike i upotrebe novih tehnologija u svakodnevnom životu i sigurnom korištenju interneta
Projektom In.Code udruga ZiiD, u suradnji s partnerskim organizacijama, provest će 2 programa edukacije iz područja informatike i programiranja (osnovni i napredni) koji će obuhvatiti 40 korisnika u dobi od 6 do 14 godina. Program obuhvaća 35 sati rada u nastavi, koji će se održati u Pučkom otvorenom učilištu „Ante Babić“ Umag. Nastavni program će obuhvatiti dvije razine. Prva, osnovna razina namijenjena početnicima i druga, napredna razina, namijenjena onima koji imaju predznanja ili brže usvajaju postavljene zadatke. Oba programa izrađena su na uzoru nastavnog programa razvijenog od strane Code.org, međunarodne organizacije za promicanje informatičke izobrazbe, pod vodstvom stručnih osoba s višegodišnjim iskustvom; Dr. sc. Zlatan Mur koji je doktorirao iz područja umjetne inteligencije i Vedran Janić, programer s desetogodišnjim iskustvom. Projektom je predviđeno i studijsko putovanje svih polaznika edukacije u Zagreb i posjet najpoznatijim hrvatskim start-upovima Bellabeat i Rimac Automobili.
Projektom su također predviđena edukativna predavanja za građane na teme "Važnosti informatike u 21. stoljeću" i "Sigurnost na internetu" s ciljem dodatnog informiranja i educiranja 150 građana.
Udruga će projektne aktivnosti financirane od Ministarstva znanosti i obrazovanja i Grada Umaga, provoditi u partnerstvu s Pučkim otvorenim učilištem Ante Babić Umag, Osnovnom školom Marije i Lina Umag, Talijanskom osnovnom školom „Galilieo Galilei“ Umag, te uz suradnju hrvatskog i talijanskog dječjeg vrtića i Grada Umaga.
Nastavni plan i program
Nastavni plan i program izrađen je po uzoru na program Code.org, međunarodne organizacije za promicanje informatičke izobrazbe, razvijene od strane vodećih svjetskih IT kompanija poput Microsofta, Facebooka i Google-a.
Nastava se odvija programiranjem sa i bez računala. Polaznicima se određeni programski pojmovi objasne teoretski te predoče uz pomoć poznatih predmeta ili radnji poput karata, plesa, trčanja i sl. Nakon toga se isti pojmovi razrade u praktičnom programiranju na računalu koristeći pritom on-line didaktičke video igre. U tim video igrama polaznici rješavaju zagonetke pišući programski kod. Pri samom kraju nastavnog programa polaznici izrađuju vlastite video igre ili interaktivne priče. Korištenjem igara zadržava se pozornost polaznika a programiranjem rješavaju konkretne, jednostavne algoritme ili učestale probleme u programiranju općenito.
Nastavni plan i program – osnovna razina
R.br. | Nastavna cjelina | Broj sati |
1. | Uvod u programiranje | 5 |
2. | Programski sljedovi | 5 |
3. | Programske petlje | 8 |
4. | Otklanjanje programskih grešaka | 7 |
5. | Programski događaji | 6 |
6. | Laboratorij igre | 3 |
7. | Digitalni otisak | 1 |
UKUPNO | 35 |
Nastavni plan i program – napredna razina
R br. | Nastavna cjelina | Broj sati |
1. | Osnove programiranja | 13 |
2. | Programske Funkcije | 8 |
3. | Napredne programske petlje | 7 |
4. | Programske varijable | 3 |
5. | Laboratorij igre | 3 |
6. | Digitalno državljanstvo | 1 |
UKUPNO | 35 |
Prijave do 1.2.2017.:
O.Š. „Marija i Lina“ – knjižnica ili pedagogica Katarina Crnković
O.Š. „Galileo Galilei“ – Arianna Miloš, profesorica matematike